Monday, March 8, 2010

Sambutan Maulidur Rasul


Maulidur Rasul 2010 atau sambutan hari keputeraan Nabi Muhammad 1431 Hijrah disambut di seluruh dunia dengan pelbagai acara dan gaya. Menurut kalendar Islam, Pada tahun 2010 ia akan diadakan pada 26 FEbruari 2010.

Alhamdulillah, segala puji dan puja kita rafaakkan kepada Allah yang telah memberikan pelbagai nikmat kepada kita, Selawat dan salam buat junjungan besar tercinta Nabi Muhammad SAW, penutup sekalian para nabi dan rasul.

Pada 26 Februari,2010, kita menyambut hari keputeraan baginda Rasulullah Saw.
Saban tahun kita menyambut dan mengenang kelahiran baginda SAW. Namun harus kita bertanya kepada benak fikiran kita sejauh mana kita telah mencontohi dan mengimplimentasi pusaka peninggalan baginda SAW di dalam kehidupan kita.

Marilah kita menggali semula mutiara keindahan hidup baginda SAW. Mari kita susuri dan teladani qudwah dakwah dan perjuangan baginda bagi kita memacu semula gerakan pencerahan dan pembangunan semula satu nahdah (peradaban).

Saya mewakili warga kerja SMKPD ingin mengucapkan Selamat Menyambut Maulidur Rasul 2010 buat semua teman seIslam.Marilah bersama-sama kita junjung kecintaan pada baginda SAW ,kita lestarikan pancang dakwah dan jihad baginda dalam hidup kita. Kita pintal dan suburkan semula kecintaan kita pada baginda dengan menjadikan baginda ikon terbaik hidup kita.

0 comments:

Post a Comment